דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרסום לסלולארי על בסיס מיקום - כלי למדידת אפקטיביות בשילוט חוצות 

מאת    [ 08/07/2007 ]

מילים במאמר: 326   [ נצפה 2570 פעמים ]

אחד הדברים המפתיעים שאני מגלה בקמפיינים רבים ,היא הקלות הבלתי נסבלת שבהם נגמעים מיליוני שקלים תוך שבועות לערוצי פרסום שאינם מכווני תוצאות ושאין בהם ניטור על המתרחש.

חברות רבות נוטות לקצוב אחוז מסויים מהמחזור או מהרווחים של שנת פעילות בסכין חדה לתוך תקציב השווק והפרסום. ומנגד, לכשתקציב זה מופנה לערוצי המדיה ,ניכרת 'תופעת העדר' בהליך קבלת ההחלטות .היצירתיות והבקרה על הכוונת ההשקעה בפרסום יוצאת ל'שנת שבתון' .

מעטים מדי הם המקרים בהם מפרסמים יורדים לפרטים אודות אחוז חשיפה אפקטיבי מבוקש: צרכנים שהגיבו בפעולה למודעה . לרוב מחוסר נתונים או עניין ,מועדפת המדיה שלה נתוני חשיפה 'ידועים' של מאזינים או צופים ,אך כיום לא די בכך.
לצערי ,קיימים מקרים רבים מדי (למאה ה-21) בהם קמפיינים סובלים מחוסר מיקוד,זיהוי לקוי של קהלי היעד,טשטוש בין קמפיין תדמיתי לבין קד"מ ובסופו של דבר החברה נגררת לתבנית של 'כיבוי שריפות' ותגובה למתחרים.

לאחרונה ניכר כי הטכנולוגיה משפיעה מאוד על הפרסום ,בו מועדפת מדיית האינטרנט על פני ערוצי המדייה המסורתיים(שלטים וטלויזיה), בה מקבל המפרסם אומדן אמיתי ולא משוער כפי שהיה נהוג עד היום של מידת החשיפה והתגובה של הלקוחות בעצם ה'הקלקה' על הבאנר.

הטכנולוגייה משפיעה גם על הטיית תקציבים לתחום הסלולאר ,בה ניתן כיום להפיץ תכנים רלבנטיים, לקהלי היעד של המפרסם ,במקום ההתכנסות:לצד שילוט,מתחם החנויות או אירועי קד"מ ובעיקר בתזמון הנכון : כאשר הצרכן מגיע לפגוש את המוצר במהלך קניות או אירוע.

ערוצי מדייה אלו מאפשרים להפיץ תוכן(וידאו,סאונד,תמונה,משחק ועוד) לסלולאר אל הנוכחים אם מתוך שלט או באמצעות דיילת העוברת בתוך הקהל. התוכן מועבר ללקוח על בסיס מיקום ובהסכמתו (בשונה משליחת SMS בשיטה 'עוורת').
הודות לטכנולוגייה זו,מהיום מפרסמים יודעים בדיוק כמה לקוחות הסכימו לקבלת תוכן הודות לדו"ח מעודכן אותו המפרסמים מקבלים בתום הקמפיין או אירוע הקד"מ, אודות כמות הצרכנים שהביעה הסכמה לקבלת התוכן לסלולאר.למעשה מדובר באמצעי חדשני למדידת הרייטינג בשילוט חוצות המאפשר לנתח ההצלחה לפי מיקום גיאוגרפי.


לטכנולוגייה זו שתי עוצמות עיקריות:חדירה אל הסלולארי של הצרכן בעיתוי ובמיקום הנכונים וכן יכולת המפרסם לדעת מהי מידת ההצלחה של התקציב הפרסומי ולא רק השערה לגבי מידת החשיפה.
בכך מתקיימת בקרה על התוצאה ולא רק על ההוצאה.

משה שרת הינו בעלים ומנכ"ל משותף בחברת Media2Go המספקת שירותי הפצת תכנים מגוונים לסלולארי של הנוכחים על בסיס מיקום:תכנים רלבנטיים לקהל היעד של המפרסם בתזמון ובמיקום האפקטיביים.
http://www.media-2go.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב